komentarze
  • 15. Ilona
    • 2011-05-13 16:57:35
    • *.net.stream.pl

    14. Witmarsh : "Many teams would like more testing but we've got to be respectful of the small teams as well. We've got to contain costs. If the larger teams start testing and it's seen as to the disadvantage of the small teams then that isn't good for the sport."

  • 16. Ataru
    • 2011-05-13 17:00:14
    • *.dynamic.chello.pl

    Horner nie chce testow, bo sie boi, ze ich dogonia, nie jest wazne dobro F1, w koncu kto by sie tym zajmowal? Dlugoterminowo patrzac moze skonczyc sie na tym, ze Red Bull bedzie mial wlasna formule, a reszta zespolow, te stajnie, ktore scigaja sie od lat, wlasna. Jakos nie mam watpliwosci gdzie pojdzie zainteresowanie obserwatorow, czy za Force India, Red Bullem i ogonem, czy tez za reszta stawki?

    Druga sprawa jest taka, ze jednak to Red Bull jest najszybszy i Ferrari, McLaren, czy Mercedes maja problem z tym, ze przegrywaja z oranzadkami. Ale ewentualny powazniejszy rozlam oznaczalby otwarcie drzwi dla Japonczykow, Hondy, Toyoty, moze i skromniejszych nieco stajni z tego jakze pieknego i fascynujacego kraju, dla Porsche, Alfa Romeo, BMW pewnie juz nie, choc kto wie... Ale idac na konfrontacje ze wszystkimi moznymi w tym biznesie to byczki na pewno nie ugraja zbyt wiele, nie maja armat, poza tubami propagandowymi. Ale upieranie sie przy malenkich silniczkach i braku testow spowoduje ten rozlam, nie ma innej drogi w zasadzie, gdy w gre wchodza pryncypia, najbardziej fundamentalne zasady, a do tego dochodzi kwestia prestizu i pieniedzy to moze byc to poczatek konca F1 jaka znamy dzis. Wszystko bedzie rozgrywalo sie szybko i bedziemy wiedziec po szumie dookola tej kwestii na ile to powazne. Na razie to glownie wzieli sie za bary, ale podpisanie Concorde Agreement jest bardzo dalekie od realizacji, nie widac w ogole przestrzeni w ktorej moznaby sie spotkac, zwlaszcza ze te wielkie firmy mowia jednym glosem, a Red Bull za kompana bedzie mial jedynie Vijaya Mallye, czy jak sie nazwisko tego faceta odmieniac powinno. A to nie jest zbyt powazna sila w padoku.

  • 17. Niespokojny
    • 2011-05-13 17:09:00
    • *.tvgawex.pl

    Dlaczego mnie nie dziwi wypowiedź Hornera w tym temacie?
    @6. kempa007 - skoro już podjąłeś temat, który jest na razie plotką i piszesz, że 'to nie tylko red bull nie chce...' to proszę o konkretne przykłady i ewentualnie wypowiedzi, co dałoby pewne rozeznanie - kto za, a kto przeciw- ..., a nie ogólnikowo: 'W podobnym tonie wypowiadają się przedstawiciele innych ekip ' - kto?, których ekip?

  • 18. jar188
    • 2011-05-13 18:20:11
    • *.dynamic.chello.pl

    @16. Ataru, Oczywiście, chciałbyś testów razem z Todtem żeby Ferrari mogło się poprawić, co za hipokryzja.
    Rozłamu w F1 nie będzie, przed podpisaniem nowego CA jak zawsze Ferrari zaczyna robić lament, tupać nóżki i opowiadać na lewo i prawo jacy to oni są niedoceniani - kasa misiu, kasa, a nie nowa seria jest tutaj najważniejsza, jak Ferrari dostanie ździebko więcej to równie szybko zamilkną jak zaczęli podnosić raban. Honda , Toyota czy inne firmy z całą pewnością nie pójdą za Ferrari McL bo ich cele marketingowe są kompletnie inne co sami oni podkreślali wiele razy, itd.... itp.....

  • 19. marcinos
    • 2011-05-13 19:11:28
    • *.play-internet.pl

    Szef Maclarena:
    Dla przewodniczącego FOTA, Martina Whitmarsha duże znaczenie ma w tej kwestii opinia mniejszych zespołów. – Wiele ekip chciałoby więcej testować, ale musimy szanować mniejszych rywali. Gdyby duże stajnie zaczęły testować, postrzegano by to jako niekorzystne dla mniejszych, a to niezbyt dobre dla sportu – oceniał szef McLarena.
    Szef Ferrari:
    Wielkim zwolennikiem powrotu testów jest natomiast prezes Ferrari Luca di Montezemolo. – Nie możemy testować, trenować. F1 to jedyny profesjonalny sport na świecie, w którym nie jest to możliwe – wyraził swoje rozczarowanie w rozmowie z CNN.
    Nie wiem czy to podobny ton do Hornerka.

  • 20. marcin_114
    • 2011-05-13 19:31:26
    • *.ssp.dialog.net.pl

    @19. Ja też się zastanawiam w czym te wypowiedzi są podobne do RBR?

  • 21. Polak477
    • 2011-05-13 20:58:02
    • *.pppoe.covernet.pl

    15. Istnieje coś takiego jak dyplomacja, szczególnie na tym stanowisku.

    Powiedzcie mi jedno. Dlaczego zakazywać testów? W najdroższym i najbardziej zaawansowanym sporcie (w teorii) nie wolno testować, bo jakieś małe zespoły sobie nie poradzą? To postawmy to w innym świetle. Kto broni być bogatym tym zespołom. Ferrari, czy McLaren, osiągnęli to wieloletnią pracą, RBR wielkim sponsorem. Ferrari zarabiało samochodami "cywilnymi" na starty w wyścigach i nikt się o nich nie martwił, a teraz mamy się martwić o jakieś HRT, którego nikt nawet nie chce sponsorować? I to ma być sprawiedliwe? Dla większych na pewno nie jest. Co więcej. Kto karze uczestniczyć w takich testach? Nie jest to żaden przymus. I niech się nie tłumaczą tym, że Ci co mają to mogą się rozwijać na testach, bo takie HRT nie wyjeżdża w treningach dla oszczędności i przez problemy.

  • 22. sebikos
    • 2011-05-13 21:06:48
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    DO WSZYSTKICH KTÓRZY MAJĄ COŚ PRZECIW RBR!!!
    Czy dla was F1 to jest tylko MCL i Farrari, czy nie dopuszczacie do walki o złoto trzeciego zespołu. Czy uważacie,że tylko te dwa zespoły powinny mieć mistrza, nikt inny nie ma prawa im zagrozić.

  • 23. sebikos
    • 2011-05-13 21:08:20
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    .... że przepisy powinny być tak napisane, aby oni mieli największe szanse

  • 24. marcinos
    • 2011-05-13 22:31:21
    • *.play-internet.pl

    22.sebikos,po pierwsze nie drzyj się,a po drugie to jak na razie to redbullowi nikt nie może zagrozić,a jedną z przyczyn tego stanu jest zakaz testów.
    Przepisy jak narazie faworyzują Redbula.

  • 25. pz0
    • 2011-05-13 22:47:45
    • *.1.92.2

    jednak powinny być testy, może nie tyle co parę lat temu, ale kilka dni testów grupowych w sezonie mogłoby się pojawić. Najlepiej żeby nie mogli w nich uczestniczyć kierowcy wyścigowi.

  • 26. jar188
    • 2011-05-14 09:44:16
    • *.dynamic.chello.pl

    @24. marcinos , Wytłumacz tak bardziej szczegółowo na czym polega faworyzowanie Red Bulla przez przepisy???
    Wg mojej wiedzy przepisy są dla wszystkich takie same, kto zabrania pozostałym zespołom np: Ferrari zbudować taką maszynę, która odjedzie konkurencji na 2sekundy?? Kto zabrania tego McL?? W czym problem?

    Faworyzowanie to będzie jak powrócą testy, to będzie faworyzowanie bogatych teamów czyli Ferrari i McL bo te zespoły mają największe budżety, RBR;Mercedes i LRGP mają te budżety już na niższym poziomie o reszcie nie wspominam.

    Odnoszę wrażenie,ze dla niektórych sprawiedliwe przepisy to takie dzięki którym o majstra walczy Ferrari z McL.

  • 27. Polak477
    • 2011-05-14 10:10:45
    • *.pppoe.covernet.pl

    26. W taki sposób, że dopóki RBR jest najmocniejszy dopóty zespoły muszą go gonić, a nie walczyć z nimi. W momencie zaczęcia testów każdy zespół może sprawdzić swoje poprawki i ścieżki rozwoju, a także wprowadzić innowacje. W tej chwili przy zakazie testów zespoły zwyczajnie boją się tego, bo to może to spowodować duży spadek formy, także rozwijają się tyle ile wiedzą, że mogą. Z tego powodu przy braku testów faworyzowana jest ekipa wygrywająca, którą trzeba ścigać. Inna sytuacja jest kiedy jest walka między zespołami. Wtedy trzeba wprowadzać poprawki i oba teamy mają takie same zmartwienia. Albo się uda, albo nie co dodaje emocji w tym sporcie. Przy ściganiu sytuacja jest właśnie taka, że ten pierwszy zespół ma taką przewagę, że nawet jak coś zepsują to nikt ich nie dogoni, bo mieli i tak najlepszy bolid i zakaz testów im pomaga w tym, żeby konkurencja nie mogła wprowadzać zmian tak szybko jak przy braku testów. Przy walce McLarena i Ferrari były przynajmniej emocje. Nawet mimo dominacji Schumiego coś się działo. McLaren mógł walczyć, zresztą pokazał to później Kimi. W tej sytuacji oglądamy tylko jednego kierowcę i wynik zmienić może tylko błąd jego lub jego zespołu. Jakby na to nie patrzeć inne zespoły na chwilę obecną mogą tylko na ten błąd liczyć. McLareny nie są bardzo szybkie w wyścigu, bo na takich samych oponach Vettel może się oddalić, a Ferrari jest tragiczne w kwalifikacjach, a w wyścigu szybkie (jednak do Vettela jeszcze im brakuje). Mercedesom jeszcze dużo brakuje, bo i kierowców i formy, a Renault ma tragicznych kierowców i dosyć zmienny bolid.

  • 28. marcinos
    • 2011-05-14 10:29:15
    • *.play-internet.pl

    26.jar188,czy Ty aż tak jesteś ślepy że tego nie widzisz?.
    Przy obecnych przepisach tylko jeden zespół może testować do woli,a jest nim Redbull,mają Tororoso od tego,i nie pisz mi tylko że to ekipa nie zależna,bo będzie to śmieszne.
    Rok w rok ich bolidy są prawie identyczne,w jednym zespole są to bolidy przeznaczone do prawdziwego ścigania a w drugim są od testowania.
    Gdyby przepisy pozwalały na testy to przewaga ta nie miała by miejsca i wtedy byłoby sprawiedliwie.
    Stąd takie podejście Hornera do testów,bo nie uwierzę że chodzi im o kasę w momencie kiedy utrzymuje się dwa zespoły.

  • 29. Ataru
    • 2011-05-14 12:10:12
    • *.dynamic.chello.pl

    18. jar188, gdy byla gloszona decyzja o braku testow ja bylem malkontentem, ze to cos, co konsekwentnie moze zabijac F1 i tak sie dzieje, testowac smialo mozna w innych seriach wyscigowych, ale to wlasnie F1 jest na to, uwaga, za biedna. Jak bronic tej decyzji, skoro to jest absurd? Tak samo jak obronic wejscie malych silnikow?

    Wszyscy kibice wtedy sie zgadzali, ze to glupie posuniecie, cieszyli sie z tego jedynie wlasciciele najmniejszych teamow, ktorzy wietrzyli swoja szanse na bycie tak swietnym jak czolowka i nawiazanie walki z Ferrari, Williamsem, czy McLarenem. Pisze konsekwentnie od tej decyzji, ze byla glupia, wiec daruj mi gloszenie hipokryzji, bo jakos gdy wchodzil zakaz testow nie byles tym, ktory mowil, ze to wysmienita i doskonala decyzja, wiec hipokryzje w tej kwestii z nas dwojga moznaby predzej dostrzec u Ciebie jak sadze.

    Dlaczego dzis zespoly fabryczne nie zastanawiaja sie nawet nad wejsciem do F1? Z wielu powodow, ale pewnie glownie dlatego, ze dzis nie ma szans na poprawe w zasadzie, moznaby zbudowac silne zaplecze technikow, ale co z tego, skoro nie ma dla nich nadziei? Pojawi sie niebawem za to zapewne Force China, czy Force Kuwait, no i koniecznie Pampers Racing Team, zapewne w miejsca po starych zespolach, to rozwiaze klopot. Wtedy F1 smialo bedzie mogla nie tylko nie testowac, ale tez byc eko, jezdzic z jednostkami z mini napedzanymi ekologicznym dwupierdzianem wapnia kierowcow, po lotniskach Pana Hermana.

    Dlaczego dzis zostaly tylko szczatki z fabrycznej F1? Ktos sie nad tym zastanawia? Jak tak dalej pojdzie nie pozostanie ani jeden taki zespol, na tyle szybko sie te teamy wykruszaja. Ale nie, przeciez wszystko jest okej. A to, czy dla kogos to bardziej zabawne, czy smutne to mniej wazne, niemniej dla tych, ktorzy uwazaja, ze to krok w dobrym kierunku to ja jedyne, co moge zaoferowac, to parskniecie smiechem. A sa tacy, ktorzy przekonuja nas, ze tak ma byc, zebysmy szli ta droga. Dla mnie te glosy to jedynie patrzenie na wlasne dupsko, badz sabotaz.

    I trudno dziwic sie temu, ze teraz wszystko idzie w kierunku badz przejecia F1, badz rozlamu, poki zostaly jeszcze jakies stare teamy. Teraz, czy za 2 lata - chyba nie ma to wiekszego znaczenia, bo albo ktos pojdzie po rozum do glowy, albo z F1 bedzie mozna juz tylko kpic.

  • 30. jenks
    • 2011-05-14 12:12:18
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    28-święta racja no ale niektórzy to są ślepi albo głupi.Dla mnie ten Newey i Horner to duet cwaniaków i oszustów.Horner dobrze wie że gdyby przywrócono testy to będzie wąchał dym z ferrari i maclarena bo w uczciwej rywalizacji jest za cienki bolek na takie potęgi .

  • 31. Ataru
    • 2011-05-14 12:15:28
    • *.dynamic.chello.pl

    A, no i rzecz jasna zamrozenie prac nad silnikami. No i zabronienie niektorym koncernom promowania swoich wyrobow w F1, bo reklamy papierosow sa be, ale juz alkohol i napoje z uryna cacy i eko :)

  • 32. Polak477
    • 2011-05-14 13:14:47
    • *.pppoe.covernet.pl

    31.
    To jest niezły absurd, że pozwalają reklamować alkohol w sporcie motorowym i to jeszcze zakazując reklam papierosów. To tak jakby w więzieniu zakazali reklam zamków drzwiowych, ale dozwolili broni palnej :). Tak samo śmiesznie to brzmi.

  • 33. jar188
    • 2011-05-14 17:15:02
    • *.dynamic.chello.pl

    @27. Polak477, Ponawiam pytanie, a kto bronił Ferrari lub McL zrobić szybki bolid? Mają wprowadzać testy bo Ferrari dało dupy ze zbyt konserwatywnym bolidem, czy może dlatego,że geniusz Neweya jest większy od reszty projektantów? Może od razu nakazać Neweyowi myślenie tylko częścią mózgu, wprowadzić ograniczenia na jego genialne pomysły? Czemu nie.

    @28. marcinos , Bolidy RBR i TR rok w rok są identyczne? Brawo Jasiu ale chyba bajki pomyliłeś tu nie ma Małgosi. No i kto broni Ferrari i McL posiadania drugiego zespołu? Kto zabronił Ferrari zbudowania szybkiego bolidu? To pewnie Horner kazał poprzez swoje wtyki podjeść bardzo konserwatywnie do nowego projektu, z całą pewnością to sprawka RBR.

    @29. Ataru Gdyby Ferrari miało taką przewagę jak w tej chwili RBR to mówiłbyś zupełnie inaczej i to jest hipokryzja.
    Dlaczego fabryczne teamy podchodziły to wiadomo i już pisałem, a pewno nie z tych powodów o których ty napisałeś, bo akurat małe ekologiczne silniki to jest coś co duże koncerny interesuje najbardziej, bo to jest ich przyszłość a ogromne paliwożerne silniki.
    Zgodzę się tylko co do zamrożenia silników - tego też nie popieram.

    Spora część osób ma pretensje głównie o to, że to RBR ma przewagę a nie Ferrari czy McL,
    A juz pisanie o Neweyu jak o cwaniaku i oszuście (@30. jenks ) zakrawa na jakąś komedię i szkoda takie bzdury wogóle komentować.

  • 34. jenks
    • 2011-05-14 17:48:10
    • Blokada
    • *.neoplus.adsl.tpnet.pl

    33-kolego rbr przewagi nie posiada z ciężkiej pracy,wieloletniego doświadczenia czy z geniuszu newaya,przewage ma tylko i wyłącznie z posiadania 2 teamu w stawce,który traktuje jak królika doświadczalnego.bez str rbr byłby z tym swoim doświadczeniem w środku stawki .

  • 35. Ataru
    • 2011-05-14 17:52:48
    • *.dynamic.chello.pl

    33. jar188, dlaczego z gory zakladasz, ze wiesz lepiej co mysle i co bym robil? Gdyby... Gdyby Sobieski przed Bitwa pod Wilnem zadlawil sie koscia kurczaka to teraz mowilbys plynnie po turecku.

    Keep that way, ja naprawde wyjatkowo chetnie poslucham, byc moze sie dowiem jeszcze czegos, czego o sobie nie wiem.

  • 36. fanAlonso=pziom
    • 2011-05-14 19:04:57
    • *.rzeszow.mm.pl

    bring back testing !

  • 37. marcinos
    • 2011-05-14 19:44:07
    • *.play-internet.pl

    33.JAR188,za jasia to byś pewnie wyłapał.............ostrzeżenie o de mnie,wskaż miejsce gdzie napisałem że są identyczne,przekręcie.
    Jak nie rozumiesz co się dzieje i jak to działa to włącz sobie grę i nie siej zamętu gościu kolorowy.

  • 38. jar188
    • 2011-05-15 11:51:22
    • *.dynamic.chello.pl

    @37. marcinos "Rok w rok ich bolidy są prawie identyczne" chyb, że w tym przypadku "prawie" robi różnicę. Tak na marginesie, straszyć to możesz kolegów na podwórku , tutaj jest to błazenada.

    @35. Ataru Wyszedłem z założenia, że jako ultraFerrarowiec (czy jakoś tak) myślisz tak jak myślisz, może się i mylę.
    Generalnie jestem zdania, że testy pozwalają jednak na nawiązanie walki mniej zamożnym zespołom z czołówką a to, że RBR odstaje od od reszty (co wcale nie musi się utrzymać przez cały sezon) nie jest kwestią posiadania drugiego zespołu tylko sprawą kilku sprytnych rozwiązań, które dają przewagę głównie w qualu, których reszta nie potrafi rozgryźć. W Wyścigu takiej przewagi już nie mają. Dlatego śmieszą mnie trochę te wszystkie wypowiedzi bo tak naprawdę przewaga RBR to jakieś ciekawe rozwiązanie na qual i tyle w temacie.

  • 39. marcinos
    • 2011-05-15 19:58:58
    • *.play-internet.pl

    38.jar188,ja cię nie straszę chłopaku,pisz jak normalny człowiek a nie będzie problemu.
    Druga sprawa naucz się czytać ze zrozumieniem,to też unikniemy tego typu zgrzytów.
    Co do tematu to żeby kogoś dogonić to trzeba móc sprawdzić swoje rozwiązania,pomysły,a bez testów jest to bardzo powolny proces.

  • 40. mariusz-f1
    • 2011-05-15 21:31:50
    • *.opera-mini.net

    39.marcinos - To, że w RBR troszkę bardziej myślą od reszty (chodzi mi, o możliwość testowania przez nich, nowych części w bolidach TR) nie jest ich.... winą. A zresztą, w chwili obecnej, gdzie testowanie w trakcie sezonu jest zakazane, posiadanie bliźniaczego "?" teamu, jest chyba najlepszym rozwiązaniem. A co jak co, ale na taki kaprys, zespoły Ferrari czy McLarena (bo o nich tu głównie chodzi) mogą chyba sobie.... pozwolić ;-)

  • 41. athelas
    • 2011-05-15 21:51:01
    • *.strong-pc.com

    40. Wystarczy np się umówić z jakimś aktualnym zespołem z środka stawki (Force India, 3 zeszłorocznych debiutantów, Sauber... O Williamsie nie mówię, oni powinni być gdzieś tam zaraz za czołówką!), by np dostawali jakąś część od wielkiego teamu a po weekendzie przekazali dane. Tak pewnie działa Toro Rosso... I nie widzę przeszkód, żeby nie mogli tak działać.

  • 42. marcinos
    • 2011-05-15 21:58:34
    • *.play-internet.pl

    40.mariusz-f1,no tak,tylko co jest normalniejsze,przywrócenie testów czy tworzenie jakiś klonów?.
    Chciałbyś oglądać w stawce zespoły które istnieją tylko po to żeby testować w trakcie wyścigu?

  • 43. mariusz-f1
    • 2011-05-15 22:30:19
    • *.opera-mini.net

    42.marcinos - No jasne, że nie. Ale póki co, testowanie w trakcie sezonu będzie zakazane, innej możliwości na zbliżenie się do RBR za bardzo nie widzę. I tak prawdę pisząc, to dziwię się, że te najmocniejsze teamy, nie poszły jeszcze w tym kierunku.

  • 44. jar188
    • 2011-05-16 00:37:00
    • *.dynamic.chello.pl

    @39.marcinos, Co do pierwszej części wypowiedzi to chyba dalej nic nie rozumiesz, nie wiem śmiać się czy płakać, oszczędź i sobie i reszcie takich wypowiedzi a będzie to wyglądało trochę poważniej, bo mam wrażenie ,ze za klawiaturę złapał jakiś pięciolatek. Nic takie czasy, każdy może złapać za klawiaturę.
    Zrozum wreszcie , że przewaga RBR wynika ze zbudowania dobrego bolidu jeszcze PRZED sezonem i testy nie mają tu nic do znaczenia. Poza tym testy SĄ!!! przecież wszystkie zespoły testują w piątki!!!

  • 45. marcinos
    • 2011-05-16 07:54:45
    • *.play-internet.pl

    44.jar188,wiesz co,mógł bym napisać to samo o Tobie,ale nie chcę już sprzeczek.
    Wiem że bolid jest budowany przed sezonem,tylko że RBR testując Tororoso,nie tylko rozwija obecny bolid ale testuje części na przyszły sezon( kapujesz teraz?)
    Piątki piszesz?.........no tak tylko RBR też je ma


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo