Rosjanie zainteresowani udziałem w Renault F1?
Jak donoszą fińskie media, zespół Renault otrzymał od rosyjskiego inwestora propozycję wykupienia 40 procent udziałów.Inną kwestią potwierdzająca powyższą tezę jest to, że zespół Red Bull, który już od jakiegoś czasu zwleka z oficjalnym podaniem partnera silnikowego na sezon 2010 także ma poinformować o przedłużeniu kontraktu z Renault, jednak najprawdopodobniej czeka z oświadczeniem do czasu oficjalnego komunikatu francuskiego producenta.
komentarze
1. walerus
Byleby renault zostało pozostałe 51% ;-) a najlepiej jakby Ruscy dali kasę a udziałów nie brali - a co!
2. slawex1983
Najlepiej jakby ruskie wykupili 100% udziałów.
3. hot dog
1. walerus tylko jak Ruscy dadza kase to promowac beda Petrova przy tym scenariuszu no i kolejna wojna Polsko-Ruska pewna;-(
4. sebekorzel
polak rusek dwa bratanki
5. slawex1983
Reno ssie pałkę.
6. gryfon_1217
napewno kubicy nie beda traktowac jako numeru dwa, petrov musi sie nauczyc jezdzic bolidem F1, zreszta rosjanie beda mieli tylko 40% wiec bez przesady, kubica bedzie numerem 1
7. Kimi Rajdkoniem
To będzie co, Łada F1? Wołga Racing? Z tego co wiem to Petrov jest ostro wspierany przez Red Bull-a oraz Łukoil. Jeśli Łukoil będzie sponsorował Renault to spoko. Co do promowania Petrova to Kubica ma podpisany kontrakt na bycie pierwszym kierowcą.
8. Voight
Partnerem Renault jest Total wiec Łukoil nie ma sie co pchać
9. kempa007
MegaFon juz jest partnerem Renault a za nim stoi kapital rosyjski.
10. fezuj
Taaa stanie taki Petrov obok Kubka i powie jak wilk do zająca - " nu zajec pagadi !" ( no zając ja ci pokażę )
A tak szczerze to jednak wolał bym dziurę w budżecie Renówki jak oglądać jakiegoś ruskiego co rozpycha się po padoku.
11. slawex1983
Wolę oglądać ruska, niż żyda.
12. hot dog
11. slawex1983 alez ty jestes prosty!!Kur.....
13. saint77
@7.Kimi Rajdkoniem:
może i Robert ma podpisany kontrakt na kierowcę nr 1 ale w sezonie 2009 też był nr 1 w BMW a HEI miał być nr 2 i wszyscy wiedzą, jak to wyglądało...
14. ris
10. fezuj - Nie nerwujsa pażyjom uwidim ;-))
15. ris
Panowie ochłońcie z tym numerem 1 itd. Jakież doświadczenie ma kierowca rosyjski żeby byłnumerem 1 ? Tylu sie przewinęło zdolnych (podobno) i już o nich nikt nie pamięta. Wyluzujcie ważne żeby Renówka zaczeła sezon nawet z kierowca z Kambodży ;-)))
16. david9
Jak ma sie Renault wogóle wycofać to już niech te ruski wezmą sobie te 40%. Moim zdaniem w tym momencie niema co liczyć na solidnego partnera w Renault dla Kubicy. Pozostaje tylko czekać do Grudnia na ostateczną decyzje zespołu i tyle
17. dzdzownica
nie ma co jeszcze dzielić skóry na niedźwiedziu (nawet rosyjskim :) )
18. MARTINWTCC
Wolałbym obok Kubicy zobaczyc np. Trullego a nie jakiegos debiutanta
19. alecc
11. slawex1983 - myślałem, że tacy prości ludzie nie interesują się F1 :-(
20. david9
A tak poza tematem moim zdaniem Kubica troche za wcześnie podpisał ten kontrakt z Renault. Może trzeba było troche poczekać nie wiem może Brawn by się zainteresował? z drugiej strony widać ze bez nazwiska i mocnego wsparcia ze strony sponsorów nie wiele sie znaczy w F1.
21. MARTINWTCC
No fakt za szybko podpisał ale efekty nie muszą byc złe
22. TSA
albo niemiec w BMW albo rusek w Renault
pech!!!
23. strong1
Za szybko,za szybko-e tam.
Po pierwsze jakby zrobić sondę kto przewidział,że Merc już przejmie Brawna to ciekawe kto odpowiedziałby na tak.
Po drugie coś mi się zdaje,że Niemcy decydują kogo zatrudnić i ile kasy w to włożyć.
Po trzecie-które winno być przed po drugie,do niedawna Raikkonen wydawał się prawie pewny w Macu.
Po czwarte Robert chciał być nr.1 w zespole.
Po piąte jeśli Mercedes chce mieć Niemców to przy nie podpisaniu kontraktu z Renault Kubiica mógł zostać już całkiem na lodzie.
Po szóste Ross się podobnież interesował Robertem,no ale wtedy w trakcie udanego dla Polaka sezonu to była inna rozmowa.
Po siódme nie ma pleców.
24. strong1
Poprawka:Robert nie ma "pleców".
25. fezuj
11. slawex1983- a ja wole pisać o F1
a że nie koniecznie "kocham" ruskich to nie powód by robić tu rasistowskie uwagi
26. ris
23. strong1 - namieszałeś strasznie -->> czuję się skołowany ;-)))
27. walerus
Robert musi czekać na swój narodowy team - a bez żartów to widać że tylko na ferrari.... inne teamy narodowe już zajęte i to jeszcze w czubie będą....
28. strong1
@ris,
No,bo to chodzi o to,że Renault mogłoby się wycofać nie mogąc zakontraktować jedynego dobrego kierowcy na którego ich stać.Poza tym miejsce w Brawnie dla Buttona wydawało się oczywiste mimo negocjacji.Zaprzeczanie o zaangażowaniu Merca we własny team trwało długo.Jednym słowem teraz to łatwo mówić-czemu tak,a nie inaczej...a i tak nie wiadomo,czy w ogóle w Mercedesie nie-Niemiec ma wstęp do kokpitu,ponieważ po prawdzie wypłacenie Jensonowi kilku milionów od Mercedesa,byłoby lepsze mimo wszystko dla tego zespołu niż skład ROS/HEI.
29. strong1
27 walerus
Dobrze,że ktoś też napomknął o tym Ferrari.To prawda.Ale nie obraziłbym się gdyby Kubek po dobrym sezonie nie musiał się stamtąd ruszać,
30. Horhe
a może to, a może tamto, a może sramto... sławex1983 po mistrzowsku rozładował te gdybania. Humor dnia, podobało mi się.
A na poważnie, to taki zastrzyk gotówki może wystarczyłby na pensję dla Kimasa i super bolid. Już nie ma więcej opcji dla niego zdaje się...
31. strong1
@29 Z Renault się nie musiał ruszać.
32. ris
28. strong1 - zależy dla kogo lepsze by było ROS/HEI ? Dla rynku niemieckiego a o niego głównie chodzi to by była niepowtarzalna szansa merketingowa. Zwłaszacza , ze jeśli jeden pojedzie lepiej drugi gorzej to i tak niemiec i tak, więc oglądalność F1 u naszych zachodnich sąsiadów wzrosła by niewspółmiernie.
A głównie o to chodzi Merolowi, ponieważ promocja w ameryce jest obecnie niewykonalna a ten rynek zawsze niemieckie koncerny interesował. Poza tym nikną jakowyś nieporozumień jak było w przypadku RK - iNH. Jeśli by chcieli zatrzymać Buttona to nie był by dla nich wielki problem, wykładają kasę na stół i po kłopocie ( podobnie mogło by byc z Kimim ) ale widocznie nie o to im chodzi.
Prawdopodobnie są zainteresowani promocją na własnym rynku, no bo o czym się będzie mówić w niemieckich domach o BMW czy Mercedesie ? ;-)))
33. strong1
32 ris
Ostatnio wpędzasz mnie w kiepski nastrój, bo smutne rzeczy piszesz,że sama reklama jest lepszą niż wygrana na torze.No i coś w tym pewnie jest ,ale definitywnie wątpie,aby akurat pomiędzy NH,a NR był spokój.Mają zbyt podobne-"raczej" wredne charaktery do siebie.
34. al_capone
Mysle, ze to dobra informacja. Renault zdobedzie brakującą kasę i bedą mogli startować. Jest inna ciekawa sprawa - Merc kupił Brawna za pieniadze MCL, dlatego MCL bedzie musial mocno oszczędzać w najbliższych latach. Nowy team będzie słaby. HEI i ROS to nie to samo co BUT i BAR, poza tym Mercerdes nie bedzie chciał topić zbyt dużo kasy w rozwój bolidu. Dlatego szanse Kubicy na sukces bardzo rosną.
35. orinocoPL
A ja tam jestem optymista co do wystepów Roberta w Ferrari... I tak na dobra wrózbe sprawilem córce fotelik samochodowy, chamsko czerwony, z logo brykajacego konia, a co tam! ;-)
36. ris
33. strong1 - sorry Winetou ale business is business, a sport to druga sprawa. Trzeba być realistą. Ale za to HEI i ROS by sobie gotowali we własnym ogródku ten bigos ;-))
37. ris
35. orinocoPL- masz karę za długa nieobecność ;-)
38. orinocoPL
37. ris-oj, sorry ;-)
39. ris
38. orinocoPL - żeby mi to było przed ostatni raz ;-)))
40. pawel3012
Ruskie kase dają, chcą 40% udziałów to wiadomo że ruski będzie jeździł :)
41. dorotka20
Kurde wyobrażacie sobie jak napity rusek bedzie jezdził podczas treningów ;:D:D:D
A wiecie czemu przejmować chcą 40 % a nie naprzykład 30 ? HEHEHEH dokładnie ;-) Bo tyle wiekszość wodek ma to ulubiona stopa ruskich :-D:-D::-D
42. walerus
ferrari Panowie - to jest docelowy cel na 2011 - be reno nie ma szans być w pierwszej trójce bo mercedes, ferari, mcl i Robert będzie mógł zmienić team...
43. dorotka20
A jeszcze chciałem dodac jedną rzecz. Ciekawi mnie jak przykładowo Mercedes zareaguje jeśli MCL bedzie miał dobry bolid to wtedy igdzie gość go Mercedesa i mowi dawajcie podwozie bo sie kasa skonczy :D:D:D:D Heh twierdze ze to co chciało zrobić Ferari udało sie MCL. Maja 4 samochody w stawce.
44. ris
42. walerus - ferrari najpierw musi pokazać, że bedzie konkurencyjne.
45. gryzipiorek
No i dobrze - może być i Ruski. Pod warunkiem że zastąpi "świetnych kamikadze" z poprzednich sezonów. Ktoś rządzić na torze musi... Byleby zostawił w spokoju kolegę z zespołu..
Popatrzcie na speedway - tam już jeden taki jest.
46. pjc
Obecność Rosjan w F1 mnie nie dziwi. Pamiętam jak w latach 90-tych mieli nawet pomysł stworzenia swojego teamu w F1.
Było nawet zdjęcie w prasie z prototypem bolidu.
Oczywiście MidlandF1 powstały na bazie Jordana to też był rosyjski akcent w F1.
A obecne wydarzenia wskazują na to,że Rosjanie nadal szukają wejścia do tego sportu.
Załączam taki link do stronki z informacją o jeszcze jednym radzieckim projekcie, którego ja niestety nie mogłem pamiętać bo jeszcze mnie na świecie nie było.
(1973 Madi 01 team).
http: // forix. autosport. com/ 8w/ 6thgear/ neverraced. html
Usunąć oczywiście spacje.
47. devious
hej ludzie czemu od razu wiążecie inwestycję jakiejś grupy kapitałowej (MegaFon?) z miejscem w kokpicie Renault Pietrowa? przecież to nie jest równoznaczne!!
Pietrow ma swoich silnych sponsorów i niekoniecznie to o nich musi tutaj chodzić w kontekście 40% akcjcji Renault F1 Teamu - jest wręcz prawdopodobne, że Petrow już mocno negocjuje z Camposem i to tam będzie jeździł (potrzebują pieniędzy i są w stanie zrezygnować z Hiszpana de la Rosy )
oczywiście możliwe jest, że potencjalny udziałowiec Renault będzie naciskał na zatrudnienie "swojego" kierowcy - ale nie jest to wcale pewne - popatrzcie na Malezyjskiego Lotusa - jakoś nie nominowali na podstawowego kierowcę Fauzy'ego (ma być kierowcą nr3), tak samo Force India nie ma Indyjskiego kierowcy - i tak dalej...
tak samo Katarscy inwestorzy np. w McLarenie czy teraz w Sauberze nie wymagają zatrudniania swoich rodaków - widać jednak nie jest to równoznaczne ;)
dlatego Pietrow może jeździć w Renault ale równie dobrze może być kierowcą Camposa a jednocześnie inny inwestor z Rosji przejmie część akcji Renault... a partnera Kubicy wybiorą Francuzi - i będzie to ktoś na poziomie, np. Kovalainen
48. walerus
Robert dołoży ferrari 0,5 sekundy w... 2011 roku...
49. devious
aha a co do offtopu nt. Mercedesa to czemu wszyscy są już pewni Heidfelda w tym zespole?
dla mnie to nie jest takie oczywiste - choć najbardziej prawdopodobne to racja...
ale Haug zapowiedział niespodziankę więc może jednak M.Schumacher wróci? to by dopiero było ;] i miałoby dopiero sens - zamiast 2 bezbarwnych kierowców bez ani jednego zwycięstwa na koncie mistrzowski zespół zatrudniłby wielkiego mistrza - do tego w końcu Mercedes (Haug) zatrudniłby swojego wymarzonego Schumachera, o którego starał się tyle lat!!
to by była bomba sportowa (kto by nie chciał zobaczyć M Schu znowu na torze?) jak i marketingowa - wielki zysk dla Mercedesa i dla całej F1...
co do wieku Schumiego to nie jest to wielka przeszkoda - Mansell zdobył swoje mistrzostwo w wieku 39 lat, potem w wieku 40 lat wygrał w debiucie w USA serię CART a potem w wieku 41 wrócił do F1 i wygrał wyścig dla Williamsa - a teraz na pewno się ciężej nie jeździ bolidem F1 więc na 100% by sobie poradził... a ponoć strasznie się napalił na powrót i kto wie... kolejne wyścigi, może nawet wygrane, znowu współpraca z Rossem (zapewne to jeden z powodów, dla których Schumi odszedł z F1 - bo Ross odszedł z Ferrari) i do tego w końcu w Niemieckim Dream Teamie ;) a do tego jeszcze ładna ilość $$$ na koncie - tego nigdy zbyt wiele ;]
mi się ta wizja podoba, choć nie jestem fanem Schumiego (w sumie to go nawet nie lubię)
a jedyna choć dość poważna przeszkoda to Ferrari, które jednak ma jakieś kontrakty z Schumim na pewno i na pewno niechętnie by go puściło do innego teamu - choć może przez szacunek dla mistrza by mu pozwolili...
a sam Schumi zapowiadał, że jak wróci to tylko w Ferrari - ale wiecie jaka jest F1 tutaj można spodziewać się wszystkiego - a najbardziej zwariowane scenariusze są często najbardziej prawdopodobne ;]
ja jestem za powrotem "Schumowiny" - to by była istna bomba!! z korzyścią dla wszystkich poza Ferrari - a skoro wracali Lauda, Prost czy Mansell - to Schumi też może zrobić wielki come back!! ;]
50. Budyn_F1
Ciekawe co to za inwestor.
51. dody
Renualt + Kubica+ / Ivan Grozny/ + Mafia ruska = Team slowianska Hohohohoho
52. gucioF1
Ciekawe. Ruskie pewnie po jakimkolwiek podium będą pewnie chlać wódę zamiast szampana :P
53. beltzaboob
Ruskoje Igristoje. Tragedia. Gazprom albo Lukoil Renault F1 Team. Zajeboza.
54. grzes12
Mi osobiście jest obojętne czy właścicielem ( współwłaścicielem ) zespołu w którym będzie jeżdzic Kubica jest Niemiec, Rusak , Żyd itd , ....najważniejsze jest to oby Robert miał dobry bolid , wsparcie zespołu i szacunek na jaki zasługuje ;) Jeśli rzeczywiście sprzedaż udziałów pomoże zespołowi finansowo, to niech je odsprzedają i łatają dziurę budżetową .
Zastanawiam się tylko , czy to jest powolne wyjście zespołu z F1 i przejęcie zespołu w dalszej perspektywie przez firmę MegaFon ? Ale na to pytanie odpowiedz poznamy w dalszej przyszłości , a na dzień dzisiejszy najważniejszy jest rok 2010 i tutaj jestem spokojny ;)
55. Gosu
Mnie to tam <>< czy to będą Ruskie czy Somalijczycy. Chcę w końcu usłyszeć oficjalne ogłoszenie drugiego kierowcy i planów Renaty ...
56. e-Manitou
Kolego fezuj nie używaj słów których znaczenia nie rozumiesz. Poczytaj sobie czym jest rasizm i czym różni się od nacjonalizmu.
57. zenobi29
Jak nie kijem ...To całą pałą !
Ledwo wziął " rozwód " z BMW !! Ech dolo ty dolo.......
58. Marti
Fińskie media piszą o rosyjskim inwestorze (o czym już przed paroma tygodniami było głośno), niemieckie z kolei piszą o kompletnym braku zainteresowania potencjalnych inwestorów w tej sprawie i komu wierzyć? :-)
Jeszcze nic nie jest pewne a już pojawiają się anty-rosyjskie komentarze ;/ Niektórzy Polacy zawsze będa mieli powód do wyrażania swojej ksenofobii :|
49. devious - nie będzie żadnego come backu Schumachera, tym bardziej w innym zespole niż Ferrari.
59. Marti
57. zenobi29 - jak widać za szybko ponownie się "ożenił" po tym "rozwodzie", a wiadomo - "Co nagle, to po diable" ;-)
60. devious
ale ja nie mówię, że Schumacher wróci bo nei wróci bo mu Ferrari nie pozwoli nawet jakby chciał (w końcu reprezentuje Ferrari to ja miałby jeździć dla innego producenta aut?)
ale po prostu fajnie by było - i z korzyścią dla wszystkich zwłaszcza dla F1...
ojj fajnie by było jakby Kimi został w F1 w 2010 i wrócili Schumi i Villeneuve - tylu mistrzów świata w stawce ;) i przynajmniej coś by się działo, wszyscy trzej wyżej wymenieni mają "cohones" i na pewno każdy wolałby ich widzieć zamiast np. Grosjeana, Alguersuariego czy Nakajimy...
61. grzes12
57 zenobi29
Więcej optymizmu , Może nie będzie tak źle :) , A kto wie, czy za rok nie będziemy mówić o dobrym sezonie Kubicy i Renault ? A myślę że przesłanki żeby tak myśleć są ;)
Otóż ...jak donosi prasa , ponoć Renault na dzień dzisiejszy ma prawie gotowy bolid na sezon 2010 i przez najbliższe miesiące może się skupić na pakiecie aero , a z ostatnich przecieków wynika że jest to dosyć lekka konstrukcja , co z pewnością przełoży się na odpowiednie rozłożenie balansu , co przy zakazie tankowania może się okazać kluczowe ....
Oczywiście , kierować się tegorocznym sezonem może się wydawać że Renault będzie słabe ....ale przecież na zespół Hondy ( Brawn GP ) przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu też nikt nie stawiał ,a jak się sezon ułożył , każdy wie ....
Dzisiaj rozlegają się głosy kibiców potępiających Roberta i jego menagera...., zarzucające mu zbyt wczesne podpisanie kontraktu ... , i że na dzień dzisiejszy byłyby lepsze opcje . I tutaj można polemizować , czy rzeczywiście zespół Mercedes GP będzie silniejszy od zespołu Renault . Siłą zespołu Brawna był silnik i podwójny dyfuzor . Silnik poprzez mniejsze spalanie jednostki Renault zostanie wyrównany .... A kto wie czy jeśli chodzi o podwójny dyfuzor , prace nie będzie trzeba zacząć od nowa ,przez zwiększony zbiornik paliwa ? A do tego ten mizerny budżet , co się może przełożyć na formę zespołu ....
A McLaren ? Oby nie było powtórki z początku tego sezonu .... Nie rozumiem decyzji zespołu który do końca pracował nad tegoroczną konstrukcją a praktycznie o nic nie walczył .Jedyną rozsądną odpowiedzią dla mnie była chęć zatrzymania Mercedesa , czego w końcowym efekcie nie udało się zrobić ...
Jeszcze jedno - wydaje mi się że dużo więcej można zyskać w nieco słabszym bolidzie i być traktowany jako kierowca nr. 1 niż w szybszych bolidach mających wieczne problemy techniczne i nierówne traktowanie w porównaniu z kolegą z zespołu .. bo nikt mi nie wmówi ze Heiki i Rubens byli równo traktowani na tle Hamiltona czy Buttona ;)
Można powiedzieć , ze to jest optymistyczna wersja wydarzeń , ale ja myślę że jak najbardziej realna :)
62. lukasz1
Ciekawy jestem jak będzie sie prezentowa czcionka cyrlilicy na bolidzie renoault. Rosjanie mają tyle kasy że z budżetem niema problemu. Najważniejsze że to nie Polski inwestor... Informacja dla tych co gadają głupoty: 40% to jest bardzo dużo, to prawie połowa, jeśli kupią 40% to będą mieli dużo do gadania, więcej niż wam sie zdaje.
63. Marti
60. devious - Schumacher i Villeneuve mieli już swoje 5 minut. Teraz jest kolej na innych ;-)
64. rysiek45
Jak do tej pory to najlepszy rosyjski bolid to T-34
65. rysiek45
Jak do tej pory to najlepszy rosyjski bolid to T-34 ,Berlin podbity,to nie będzie problemu z innymi torami,ale co Gustlik będzie robic?Pewnie opony zmieniać bez podnośnika.
66. piotrek74
nie rozumnie za co wam Rosyjski sponsor przeszkadza? Gorzej dla nas gdyby to był Orlen bo miel by pretekst aby znowu podnieść ceny paliw
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz