WYNIKI Jerez [ 11 lutego 2009 ]
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Okr. |
---|---|---|---|---|
1 | S.Buemi | Toro Rosso | 1:!7.591 | 143 |
2 | H.Kovalainen | McLaren | 1:20.799 | 110 |
3 | M.Webber | Red Bull | 1:21.321 | 83 |
4 | K. Nakajima | Williams | 1:21.451 | 125 |
5 | N.Piquet | Renault | 1:21.908 | 49 |
W Jerez piękna pogoda, w Bahrajnie burza piaskowa
Pogoda w południowej Hiszpanii trzeciego dnia testów w Jerez bardziej sprzyjała zawodnikom niż w Bahrajnie. Testy w Bahrajnie, na które zdecydowały się zespoły: Toyoty, Ferrari i BMW Sauber, zostały przerwane rano z powodu burzy piaskowej. Widoczność na torze nie poprawiła się podczas dnia i w efekcie sesja nie została wznowiona. W przeciwieństwie do warunków na Bliskim Wschodzie, w Jerez panowała słoneczna pogoda, a temperatura powietrza dochodziła do 16 stopni Celsjusza, stwarzając idealne warunki do testowania nowych maszyn.Na drugim miejscu dzień zakończył Heikki Kovalainen z McLarena. Fin testował nowy bolid MP4-24, jednak po południu zespół McLaren zdecydował się na zamocowanie w bolidzie ubiegłorocznego tylnego skrzydła.
Trzeci czas dnia przypadł w udziale Markowi Webberowi, który dzisiaj po raz pierwszy po złamaniu nogi pod koniec ubiegłego roku, miał możliwość testowania bolidu F1. Australijczyk przejechał dzisiaj 83 okrążenia, najlepsze w czasie: 1:21,321.
Za kierownicą Williamsa FW31 pojawił się dzisiaj Kazuki Nakajima. Japończyk przejechał pokaźną liczbę 125 okrążeń i stracił prawie 4 sekundy do Sebastiena Buemi. Na szarym końcu tabeli z wynikami znalazł się ponownie Nelson Piquet. Brazylijczyk przejechał ponownie najmniejszą liczbę okrążeń, tylko 49.
Dzisiejszy dzień w Jerez przebiegł bez większych incydentów. Pod koniec sesji Nelosn Piquet zatrzymał się na szóstym zakręcie toru. Organizatorzy postanowili więc zakończyć testy kilka minut przed planowanym terminem.
Jutro kolejny dzień testów w Jerez.
komentarze
1. grzesiek1870
Loteria z tą pogodą.
2. renault f1
Ciiekwe jak będzie w Australii podczas gdy są powodzie i pożary? A jak widać testom nie sprzyja pogoda.
3. justka46
Ciekawe czy Kovalainen ustanowił ten czas przed założeniem ubiegłorocznego tylnego skrzydła czy po? Narazie Renault traci ale to Nelson. Nieżle zapowiada sie Red Bull. Choć to i tak tylko testy
4. hipcio
nakajima pewnie znów sie z kimś zderzył
5. malin1987
ciekawa sprawa, tegoroczne bolidy wyraźnie traca do wersji ubiegłorocznych, jednak w Bahrajnie BMW, Toyota i Ferrari krecą czasu na poziomie 1,33,500, wiec na poziomie czołowych miejsc zajmownaych przez ubiegloroczne bolidy w Q3.
6. luck17
>malin1987 zauważ że w jerez bolidy wyraźnie tracą do buemi'ego bo on jeździ starym bolidem ale na slickach
7. bussyboss
@malin1987 zauważ również że bolid którym jeździ teraz S.Buemi był dopracowywany przez cały sezon (ustawienia są praktycznie optymalne) podczas gdy bolid którym Kubica zdobywał PP był wtedy jeszcze w trakcie ustawiania i optymalizacji... ciekawe że wszyscy inżynierowie twierdzili że przejście na slicki wymaga prawie całkowitej zmiany rozkładu masy w celu uzyskania dobrego balansu... myślicie że popracowali nad tym by optymalnie rozłożyć masę w starym bolidzie?
8. Budyn_F1
Jednak bradziej im sprzyjala pogoda niz w Bahrajnie.
9. Dagmara_W
loteria loteria, widac ze bolidy z 08' byly szybkie, ale tez da sie zauwazyc ze mclreny tez sa na czele .. oby nie tylko one z ferrari. Pozdrawiam
10. matwit
1:!7? chyba lekki błąd :P
11. malin1987
luck17 i bussyboss <-- wiem, że na slickach i to mnie tez troche dziwi, bo rozkład balansu jest zupełnie inny, wiec na dopracowanych ustawieniach praktycznie z zeszłego sezonu powinny pojawic sie problemy z balansem. Mozna je oczywiscie dopracowac itp. ale zeby az taka przepaść sie pojawiło miedzy STR z '08 a resztą stawki z '09?
12. Skoczek130
A więc rolę się odwróciły. Mam nadzieje, że jutro testy będą już udane zarówno w Hiszpanii, jak w Bahrajnie.
13. yanki
Co sadzicie o zdjeciu wyskakujacego z bolidu Vettela i komentarzu tego zdjecia na oficjalnej stronie F1?
14. Shallan
@bussyboss - masz rację. Myślę, że inżynierowie za bardzo zaufali swoim komputerom
15. bmwrk
malin1987, dobra uwaga! Zwazywszy, ze Kubica zdobywajac PP w Bahrajnie wykrecil czas 1'33''096 i dzielilo go od szostego Heidfelda 0''641 to wyniki testow pozwalaja wierzyc, ze BMW jest mocne. Ferrari niestety tez. Zmierzam do tego, ze maksymalne osiagi w 2009 moga nie odbiegac wiele od tych z 2008. Co do burzy piaskowej, to usmialem sie jak to przeczytalem. Byli w Hiszpanii, polecieli na drugi koniec swiata w nadziei na lepsza pogode a tu masz...:) Pogoda jak marzenie w Jerez i burza w Bahrajnie. Dobre, nie?:) BMW ma chyba nie najlepszy wywiad pogodowy, o czym najbolesniej przekonal sie sam Kubica na Interlagos. Tak czy inaczej sprawy w BMW ida calkiem niezle i oby tak dalej...
16. walerus
Buemi przeżyje zdziwko jak wsiądzie w bolid na 2009....
17. sivshy
@bmwrk: Jak już kiedyś mówiłem, osiągi będą odbiegać mocno na jednych torach, a na innych mniej. W Bahrajnie nie ma praktycznie szybkich łuków, gdzie potrzeba dużego docisku. Jest za to sporo mocnych dohamowań i ciasnych, wolnych zakrętów, gdzie slicki doskonale spełniają swoją rolę... Dlatego też tam czasy w sezonie 2009 nie powinny odbiegać od tych z 2008 roku, no chyba że na plus ;] Podobnie powinno być na przykład na Monzy... Za to tam, gdzie docisk aero zwykle jest spory, strata czasowa może być już spora... Nie mówiąc już o różnicach w deszczu, które będą kolosalne...
Skomentuj artykuł
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
Zarejestruj się już teraz