2023-08-27 GP Holandii - Wyścig 15:00
Poz.KierowcaZespółCzasPkt.
1 M.Verstappen Red Bull 2:24:04.411 25
2 F.Alonso Aston Martin +3.744 19
3 P.Gasly Alpine +7.058 15
4 S.Perez Red Bull +10.068 12
5 C.Sainz Ferrari +12.541 10
6 L.Hamilton Mercedes +13.209 8
7 L.Norris McLaren +13.232 6
8 A.Albon Williams +15.155 4
9 O.Piastri McLaren +16.580 2
10 E.Ocon Alpine +18.346 1
11 L.Stroll Aston Martin +20.087
12 N.Hulkenberg Haas +20.840
13 L.Lawson AlphaTauri +26.147
14 V.Bottas Alfa Romeo +27.388
15 Y.Tsunoda AlphaTauri +29.893
16 K.Magnussen Haas +31.410
17 G.Russell Mercedes +55.754
18 Z.Guanyu Alfa Romeo DNF
19 C.Leclerc Ferrari DNF
20 L.Sargeant Williams DNF

komentarze
  • 17. markus202
    • 2023-08-27 18:04:34
    • *.136.138.10

    @16 szczerze w te wszystkie wyścigi wątpię. To jest po prostu coś bezprecedensowego, żeby w to uwierzyć, przynajmniej dla mnie ;)

  • 18. Jacko
    • 2023-08-27 18:05:51
    • *.

    Red Bull jak zwykle musial pokazac Perezowi jego miejsce w szeregu... Przeciez Max i tak spokojnie by go przegonił, więc po co robić ostentacyjnie taką siarę z "podcinaniem" własnego kierowcy, który jest z przodu?

    To co Checo odwalał później, to zupelnie inna para kaloszy, ale po co na kazdym kroku podcinać mu jeszcze skrzydła?

    Mercedes i McLaren też niestety dzisiaj przeszkadzali swoim kierowcom, jak tylko mogli ..

    A ogólnie szkoda, ze aby w tym sezonie były jakiekolwiek większe emocje, musi się do tego mieszać pogoda.

    PS.
    Zastanawia mnie manewr wyprzedzania Gasly'ego przez Maxa. To chyba jedyny taki manewr, z którego nie dostalismy powtórki z zewnatrz, a z kamery w bolidzie wygladalo tak, jakby go dość mocno wypchnął.

  • 19. Supersonic
    • 2023-08-27 18:09:56
    • *.

    @18. Jacko
    Ale Verstappen też został podcięty na pierwszym okrążeniu. Nie wiem czemu o tym cisza gdziekolwiek bym nie zajrzał. W SkySports to chyba pół wyścigu biadolili o podcięciu Pereza, ale o tym co było wcześniej już nie. Perez sam sobie podcina skrzydła ciągłymi błędami.

  • 20. Danielson92
    • 2023-08-27 18:18:29
    • *.117.127.49

    @19 Przypadkiem to nie było tak, że Max nie chciał zjechać? Przynajmniej Sokół tak przetłumaczył komunikat Red Bulla. Mogę się mylić jeśli tak to zwracam honor.

  • 21. Jacko
    • 2023-08-27 18:33:51
    • *.

    @19. Supersonic
    Max sam nie chcial zjechać, dlatego bylo takie zamieszanie z oponami dla Checo, bo nie na niego byli przygotowani.

  • 22. MB4ever
    • 2023-08-27 19:00:13
    • *.telpol.net.pl

    Sezon nudy, szacun dla Adriana za bolid!!!
    Max porządna praca ale jak w tym bolidzie nie wygrywać ?

  • 23. ryan27
    • 2023-08-27 19:24:39
    • *.dynamic.mm.pl

    Szkoda Pereza kiedy jego własny zespół go sabotuje żeby pupilek wygrał bez względu na wszystko. Ale cóż - to jest właśnie F1.
    F1 to nie jest najlepsza seria wyścigowa tylko najbardziej napompowana marketingowo.
    Jak ktoś szuka ścigania a nie procesji, polityki i układów to polecam się trochę rozglądnąć :-)

  • 24. Danielson92
    • 2023-08-27 19:27:52
    • *.117.127.49

    @23 Max i tak by wygrał nawet bez tego podcinania. Chociaż to nie było potrzebne.

  • 25. LeadwonLJ
    • 2023-08-27 19:38:37
    • *.dip0.t-ipconnect.de

    Zajebiście. Kolejny wyścig wygrany przez Maxa. Łał. Ale mamy niesamowity sezon

  • 26. Faustus
    • 2023-08-27 19:46:02
    • *.

    Top kierowca w bolidzie nie z tej ziemi i po sprawie. A podcięcie Maxa mało PR-owe dla teamu. Co do "podcięcia" Pereza, to on sam zdecydował na zjazd i to było widać w pit-lane - totalny chaos i bieganie z oponami. Pewnie myśleli kiedy ściągnąć Maxa, a Sergio ich uprzedził. I na jakiś czas strategia poszła w ... Jak Perez tak mógł postąpić, tak samolubnie... ;-]

  • 27. hubos21
    • 2023-08-27 20:17:57
    • *.8.182.156

    Znowu płaczki się zleciały, PER dzisiaj sam sobie pokazał miejsce w szeregu bo nie potrafił dowieść nawet tego P2 po takim bonusie na początku, nie wiem czy po dzisiejszym wyścigu ktoś jeszcze ma wątpliwości dlaczego max będzie faworyzowany,

  • 28. Danielson92
    • 2023-08-27 20:31:00
    • *.117.127.49

    @27 Nauczyliśmy się od Ciebie gdy podobnie robiłeś w przypadku takich historii w Mercedesie :-D

  • 29. ryan27
    • 2023-08-27 20:41:54
    • *.dynamic.mm.pl

    @24
    W sumie racja.

  • 30. Kaki87 Aron
    • 2023-08-27 21:06:50
    • *.

    Tutaj bolid robi różnicę nie Max tylko bolid choć też chłopak ma talent ale nie róbmy z niego bożka. W formule 1 bolid to 90 procent sukcesu a 10 to kierowca. A pan Perez szkoda gadać pewnie i tak Verstappen by go wyprzedził gdyby go pierwszego ściągnęli do boxu. Tylko awaria lub pogoda mogą zmienić wynik kolejnych wyścigów. Jeżeli nic się nie wydarzy to Red Bull zgarnie wszystkie wyścigi .

  • 31. gen_jaruzelski
    • 2023-08-27 21:20:38
    • *.217.218.238

    cześć,
    mnie zastanawia jedna rzecz - a mianowicie to co powiedział Toto Wolff w ostatnich dniach o osiągach bolidów Pereza i Verstappena, i dzisiaj zostało to jeszcze bardziej uwidocznione. Mam na myśli "podcięcie" Maxa przez Checo. Przy zmianie slicków na przejściówki zanim VER powyprzedzał kierowców którzy wcześniej zjechali po przejściówki i znalazł się za PER to przecież miał ~13 sekund straty do Checo i co się dzieje.....
    W ciągu 3 lub 4 okrążeń Max odrabia 8-9 sekund!!!! Aż takim fatalnym driverem jest Perez ? No dobra może inaczej - aż takim fatalnym driverem w deszczu jest Perez??
    Co sądzicie ?

  • 32. snakesparer
    • 2023-08-27 21:22:35
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @25
    No, mamy niesamowity.
    Taki rollercoaster. Aż strach coś wytypować przed weekendem...

  • 33. Kaki87 Aron
    • 2023-08-27 21:52:36
    • *.

    @31 .Ja bym się wcale nie zdziwił gdy Max jeździł innym bolidem to naprawdę dziwne jak on go szybko zdogania. Pamiętasz 2 wyścig sezonu w Arabii Perez trzymał tempo Verstappena a tu ten mu odjeżdża na momencie. Ale kto wie nie wiadomo a może po prostu bolid mu leży idealnie a Perezowi nie i może stąd ta różnica

  • 34. smiglomufc
    • 2023-08-27 21:58:40
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @33 tak, Helmut siedzi i z komputera zabiera Perezowi moc silnika żeby Max nadrobił 4 sekundy na okrążeniu. Po 1. Bolid rozwija się pod preferencje lepszego kierowcy, a 2 Max jest najlepszym kierowcą w stawce, a Perez przeciętnym

  • 35. Fan Russell
    • 2023-08-27 22:10:12
    • *.204.72.130.mobile.internet.t-mobile.pl

    Kurtę zawiodłem się na Russellu chyba przestanie kibicować i może zacznę kibicować Verstappena

  • 36. Miko998
    • 2023-08-27 22:21:13
    • *.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Ver w swojej lidze , brawo Alonso i Gasly . Perez no sami wiecie .. chyba już dość . .
    Merc pogubiony mimo to Hamilton na taką 4 z +

  • 37. Dawid-_F1
    • 2023-08-27 22:31:44
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    To jak Alonso pojechał w tym wyścigu, to brak słów, mistrzostwo świata. Coś nie do opisania to jest, że ma 42 lata a jeździ na takim poziomie. Wiele razy już to pisałem, ale zrobię to jeszcze raz, to jest najlepszy kierowca jaki jeździł w Formule 1 w XXI wieku. Nikt nie miał i nikt nie ma większego talentu i umiejętności. To jest legenda, oby jeździł jak najdłużej, ozdoba wyścigów Formuły 1.

  • 38. Dawid-_F1
    • 2023-08-27 22:33:37
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    Co do wyścigu, to jak dla mnie to był to chyba najciekawszy wyścig w całym sezonie! Takich wyścigów życzę wszystkim, dużo się dzieję, są emocje i jest bardzo ciekawie :)

  • 39. Dawid-_F1
    • 2023-08-27 22:38:36
    • *.oswiecim.vectranet.pl

    34. smiglomuc. Nie, Max nie jest najlepszym kierowcą w stawce. Daj wszystkim te same bolidy, to same wsparcie techniczne, tyle samo awarii to zobaczysz, że Max nie jest najlepszym kierowcą w stawce. Jest w top5, ale najlepszy nie jest.

  • 40. devious
    • 2023-08-28 00:20:44
    • *.134.70.206

    @31 gen jaruzelski

    "W ciągu 3 lub 4 okrążeń Max odrabia 8-9 sekund!!!! Aż takim fatalnym driverem jest Perez ? No dobra może inaczej - aż takim fatalnym driverem w deszczu jest Perez??"

    To pytanie retoryczne?

    Przecież facet w ub. sezonie rozbił się w qual w Monako, w tym sezonie rozbił sie w qual w Monako, rozbił się w Australii (też niełatwy tor), popełnia całą masę błędów - zwłaszcza jak jest mokro.
    Wczoraj w qual dał dupska klasycznie już bo były trudniejsze warunki. I dzisiaj to samo, na mokrym jechał jak ostatnia ofiara losu.
    Potem jak tor przesechł to pyk i trzymał się blisko Maxa, tracił bardzo mało...

    Znowu spadł deszcz i co - Perez wypadł z toru, cudem udało mu się pojechać dalej. I za chwilę przy zjeździe do pitlane znowu przywalił w bandę, w dawniejszych czasach to pewnie byłby już DNF, ale teraz mocniejsze te zawieszenia i koła robią i bolidy takie uderzenia wytrzymują... I jeszcze zagapił się gdzieś i przekroczył prędkość w pitlane przez co stracił podium.

    A po drugiej stronie garażu w tym samym bolidzie siedzi Max - top topów, jak widać w takich warunkach jednak kierowca robi różnicę: w RBR Max jechał jak na mistrza przystało, w Astonie Alonso brylował, w Mercu Hamilton się pięknie przebijał z końca stawki. Gdzie był dla przykładu Lance Stroll?
    No właśnie, nadal kierowcy robią różnicę. Zwłaszcza na mokrym i zwłaszcza, jak mają pod sobą "pewny" bolid (o czym mówił Alonso, co innego jest jechać takim Astonem a co innego jakąś niestabliną taczką np. Ferrari z czasów pobytu Alonso w Maranello).

    Wsadziłbyś Pereza dzisiaj do Mercedesa albo Astona i tak samo by został "zjedzony". Tylko by to bardziej wyraźnie było widać, bo w Mercu lub Astonie Sergio by w ogóle nie był w Q3 a w wyścigu wlekł się gdzieś w drugiej połowie stawki.

    Przecież on jeździł razem ze Strollem i wcale dużo lepiej nie wyglądał. OK pokonał Lance (to nie jest wyczyn), ale tam nie było takiego miażdżania jak obecnie robi to Alonso. Zresztą już w 2020 mówiłem, że Racing Point ma 2 najlepszy bolid w stawce i tam powinni mieć regularnie podia przez cały sezon - ale mieli 2 miernych kierowców Pereza i Strolla, którzy nie umieli wykorzystać bolidu. Perez dopiero w końcówce sezonu sie ogarnął i wygrał wyścig oraz zdobył podium. I w sumie Perez miał 2 podia oraz Stroll miał 2 podia tamtą maszyną... Śmiem twierdzić, że "Różowy Mercedes" był nawet lepszy niż obecny Aston Martin, skoro Lance Stroll tam podia zdobywał, a w połowie sezonu tj. po 8 wyścigach (z 17) był w generalce na 4 miejscu, daleko przed 11-stym Perezem :D

  • 41. devious
    • 2023-08-28 00:23:14
    • *.134.70.206

    *Wsadziłbyś Pereza dzisiaj do Mercedesa albo Astona i tak samo by został "zjedzony".

    Chodzi mi oczywiście o wsadzenie Pereza do Merca z Lewisem / do Astona z Alonso po drugiej stronie garażu.

    Bo ze Strollem to już Perez jeździł i w 2020 potrafił seryjnie z nim przegrywać. ZE STROLLEM.

    A ludzie się dzisiaj zastanawiają, czy Perez jest w stanie pokonać Maxa. No ale ludzie to w znacznej części idioci, więc w sumie się nie dziwię...

  • 42. devious
    • 2023-08-28 00:45:11
    • *.134.70.206

    A wracając do wyścigu - świetny był, nie takie "chaos race" jak w F2, gdzie cała czołówka popełniała jakieś głupie błędy albo też ich mechanicy (oba tylne koła odpadające Vestiemu - tego jeszcze nie widziałem!).
    Dużo emocji i walka na każdej pozycji - nawet Max się musiał napocić by wygrać.

    Specjalne wyróżnienia:
    -Max 9 z rzędu wygrana i pewnie zmierza po tytuł. Czyżby już za miesiąc na Suzuce koronacja? Potrzebuje 180 pkt przewagi, czyli brakuje mu 42 - a przez ostatnie 6 wyścigów Max nadrobił 85 pkt, czyli średnio 42,5 pkt na 3 wyścigi... Jak utrzyma średnią to będzie Mistrzem już w Japonii, na koniec września. Na 6 wyścigów przed końcem! DOMINATOR :)

    -Alonso. Driver Of The Day, i dla mnie Best Driver Of Generation. 42 lata i tak jeździć... Dzisiaj to wyglądało jakby na mokrym miał Maxa złapać, ale chyba nie chciał ryzykować... Wyprzedzał jak chciał, gdzie chciał, czy to McLarena czy Mercedesa czy Ferrari, nawet wyprzedził Zhou tuż po wyjeździe z pitlane. Król.
    (I tutaj jeszcze prztyczek w nos dla tych kilku głupoli co się śmiali, że Aston się skończył szybko i nie potrafią w rozwój - przywieźli poprawki i znowu są na podium, czyli teoria o kant d...py :P)

    -Gasly - podium, wow. Świetnie Pierre pojechał, pomimo kary - że przeskoczy Sainza to nie wierzyłem. I nawet trzymał tempo Pereza i nie dał odskoczyć Meksykaninowi na 5 sekund - lekki szok. Choć Perez to Perez, wiadomo... Ale trzymał się Red Bulla dzielnie, zasłużone podium, brawo! I cyk - jest przed Oconem w generalce nagle... Ocon nie będzie mógł spać po nocach teraz :)

    -Hamilton - na początku po fatalnej (znowu?) strategii Merca znalazł się na szarym końcu, ale nie stracił motywacji i potem świetnie i w sumie bezbłędnie pojechał - ładnie wyprzedzał, korzystał też ze swojego słynnego szczęścia, jak rywale z przodu wypadali - cały Lewis. Niby tylko 6 miejsce, ale pojechał jak na mistrza przystało.

    -Albon - no rozkręca nam się chłopak. I Williams też. Widać różnicę klas pomiędzy nim a debiutantem z USA... Albon jak niedawno Russell "sam ciągnie ten wózek". Dawać tam do Williamsa tego Micka Schumachera, jestem ciekaw tego pojedynku - tzn. wiem, że Albon spierze tyłek Mickowi, no ale jeszcze możemy mieć jakieś wątpliwości, a tutaj wypadałoby je rozwiać i ostatecznie zakończyć wątek Schumacherów w F1 :)

    -Norris i Piastri - Lando miał P2, słabo wyglądał na starcie ale jednak był ciągle z przodu stawki... I oczywiście McLaren znowu zawalił strategię. Obaj z Piastrim spadli na koniec stawki, ale dzielnie sie przebijali - wynik na koniec bez szału, ale widać potrafią chłopaki jeździć. Fajnie jakby do końca sezonu podgonili w generalce Ferrari i ich postraszyli. I czekam na pierwszą wygraną Lando i pierwsze podium Oscara... Może jeszcze w tym sezonie :) Trzymam kciuki. Może się w końcu Red Bull Maxa gdzieś zepsuje i fajnie jakby wtedy Fernando albo Lando byli w gotowości :) Najlepiej obaj żeby wygrali wyścig w tym roku, bo jednak same wygrane RBR to fatalnie dla dyscypliny będą wyglądać...

  • 43. Lulu
    • 2023-08-28 09:06:29
    • *.dynamic.gprs.plus.pl

    @42 devious
    Fajny komentarz , spoko analiza ale do oceny formy Astona zaczekajmy do Monzy . Tu mógł pasować tor i aura . Za tydzień będzie sucho , kilka prostych kilka szybkich i wolnych zakrętów. Zobaczymy jak tam pojadą.

  • 44. smiglomufc
    • 2023-08-28 09:23:15
    • *.static.ip.netia.com.pl

    @39 jedynie mogę się zgodzić, że jest troszkę słabszy lub na porównywalnym poziomie z Alonso. Reszta jest w tyle. Oni jako jedyni nie popełniają błędów wyciągając ze swoich maszyn 100%. Ale patrząc, że Alonso zbliża się do końca, a Max dopiero rozkręca to jeśli dalej będzie się tak rozwijał to pobije wszelkie rekordy

  • 45. Gumek73
    • 2023-08-28 09:27:31
    • *.static.cytanet.com.cy

    No masz rację.
    Tak samo Strolla sabotują,żeby ich pupilek Alonso ciągle go odjeżdżał.

  • 46. Gumek73
    • 2023-08-28 09:29:22
    • *.static.cytanet.com.cy

    @ 23 ryan27
    No masz rację.
    Tak samo Strolla sabotują,żeby ich pupilek Alonso ciągle go odjeżdżał.

  • 47. antonelli-herta
    • 2023-08-29 13:06:38
    • *.gigainternet.pl

    Logan Sierżant skończył gorzej niż przewidywałem (P17). OK, powiecie "awaria bolidu", ale on po pierwszym okrążeniu był 16 (startując z P10). Czy nie można go wymienić w trakcie sezonu? ;-) Tylko nie na Schumachera - ten już swoje "pokazał" a wymiana kierowcy rozbijającego bolid, na innego rozbijającego bolid to chyba nie o to chodzi. Choć i tak żaden z nich nie przebije w tej kwestii Charlesa "The Wall" :-)


Skomentuj artykuł

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

Zarejestruj się już teraz

Ogólnopolski serwis poświęcony Formule 1 - Dziel Pasję
© 2004 - 2024 GPmedia | Polityka prywatności
Kopiowanie treści bez zgody autorów zabronione.

Created by nGroup logo with ICP logo