- Bolid: BMW Sauber C29
- Opony: Bridgestone
- Silnik: Ferrari 056 2.4L V8
Zespoły F1 - BMW Sauber
Zespoły F1
Kierowcy
Opis
Marka BMW w Formule 1 istnieje od bardzo dawna. Na przełomie ostatniej dekady silniki bawarskiego koncernu napędzały bolidy Williamsa, jednak w sezonie 2005 zapadły kluczowe decyzje dotyczące przejęcia przez BMW małego zespołu Sauber.
Od sezonu 2006 stajnia przyjęła nazwę BMW Sauber, która mimo upływu lat dalej pozostaje aktualna. W pierwszym roku startów nowy, stary zespół rozpoczął sezon w niezmienionym składzie podstawowych kierowców: Nick Heidfeld i Jacques Villeneuve, ale oczy całej Polski były zwrócone w kierunku oficjalnego kierowcy rezerwowego, którym w grudniu 2005 roku został Robert Kubica.
Mimo że w sezonie 2006 nikt oficjalnie nie mówił o awansie Roberta Kubicy do roli podstawowego kierowcy, znawcy F1 upatrywali szansę takiego obrotu sytuacji za sprawą krnąbrnego charakteru Jacquesa Villeneuve.
Kluczowym Grand Prix okazał się wyścig w Niemczech, w którym Jacques Villeneuve roztrzaskał swój bolid i zdaniem zespołu doznał kontuzji, która była pretekstem do zatrudnienia w roli kierowcy podstawowego Roberta Kubicy. Polak zadebiutował w GP F1, 6 sierpnia 2006 roku na węgierskim torze Hungaroring.
Kubica nie miał łatwego debiutu, gdyż wyścig rozgrywał się w bardzo ciężkich deszczowych warunkach. Po kilku wycieczkach po za tor, Polak ostatecznie i tak finiszował na bardzo dobrej, 8 pozycji, zdobywając w swoim debiucie historyczny pierwszy punkt w F1. Niestety kilka godzin po wyścigu FIA zdyskwalifikowała Polaka, za jazdę zbyt lekkim bolidem.
Robert Kubica już na dobre zastąpił Villeneuve'a w BMW Sauber. W sezonie 2007 skład BMW Sauber nie uległ zmianie jednak zespół dręczyły wieczne awarie. Mimo to stajnia Kubicy, po wykluczeniu McLarena, zdołała ukończyć sezon na imponującej drugiej pozycji ze 101 punktami na swoim koncie (Ferrari 204).
W sezonie 2008 BMW dalej współpracowało z dwójką: Heidfeld, Kubica i od samego początku bardzo dobrze rozpoczęło sezon. Robert Kubica, najpierw w Bahrajnie zdobył dla zespołu pierwsze pole position, a po szczęśliwym wyścigu w Kandzie mógł świętować ze swoją stajnią pierwsze zwycięstwo. Niestety druga połowa sezonu nie przebiegła już tak dobrze, a zespół zaczął koncentrować swoje wysiłki na sezonie 2009, w którym zamiast walczyć o tytuł mistrzowski,BMW zdecydowało się wycofać ze sportu wzorem Hondy.
W sezonie 2010 ekipa Petera Saubera cały czas nosiła nazwę BMW Sauber, zmieniając ją dopiero w sezonie 2011. Za sterami C30 w sezonie 2011 zasiadać będą Kamui Kobayashi oraz Sergio Perez.
Wiadomości związane
Sauber cały czas ma dobre kontakty z BMW
2015-07-23
Kobayashi przyznaje się do błędu
2011-06-10
Pedro de la Rosa zastąpi Pereza
2011-06-10
Kobayashi: musimy wyeliminować podskakiwanie
2011-05-26
Punkt zwrotny w sezonie Pereza
2011-05-22
Frustracja w zespole Petera Saubera
2011-05-21
Kobayashi przewiduje ciekawy wyścig
2011-05-20
Kobayashi: za wcześnie na oceny
2011-05-06
Przyzwoite tempo Saubera C30
2011-04-15
Lekki niedosyty kierowców Saubera
2011-03-26